Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[2]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Uprava motora B16A2
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 
Zaslat odpověď



  Strana 4 z 4
jenda je teď offline  jenda
1 háčko
0
PříspěvekZaslal: 29.7.2009 , 19:37   Citovat  

seriový setrváky bejvají často odlitky s mizernou pevností do 500MPa..takže pozor s odlehčováním, ať pak nesbíráte zbytky setrváku , převodovky a motoru ze silnice...pokud to je ocelovej setrvačník , soustruženej z kvalitní (materiály na ocelový setrvačníky mívají přes 800MPa pevnost v tahu), oceli, tak tam to je bez problémů

ad. odlehčení - někteří odlehčují setrvačníky, klikovky a řemenice o život jak prdlí, někteří, vč. mě to nechávají jak to je .... rozdíl v jízdním výkonu jsme nepoznal, jen při stání to šel motor do otáček jak motorka... kámoš s fiatem bravo odlehčil setrvák o 2kg a zajížděl v průměru o 0.5s hůře...jinaj kámoš odlehčil setrvák o 4kg na solidně upraveným VW 1.8 16V KR, na místě to jde do otáček jak motorka, ale zdá se, že to jede hůř
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 106 H+ body: 0  
crxmann je teď offline  crxmann
5 háček
Členství: Gold
0
PříspěvekZaslal: 29.7.2009 , 19:46   Citovat  

jenda napsal:
seriový setrváky bejvají často odlitky s mizernou pevností do 500MPa..takže pozor s odlehčováním, ať pak nesbíráte zbytky setrváku , převodovky a motoru ze silnice...pokud to je ocelovej setrvačník , soustruženej z kvalitní (materiály na ocelový setrvačníky mívají přes 800MPa pevnost v tahu), oceli, tak tam to je bez problémů

ad. odlehčení - někteří odlehčují setrvačníky, klikovky a řemenice o život jak prdlí, někteří, vč. mě to nechávají jak to je .... rozdíl v jízdním výkonu jsme nepoznal, jen při stání to šel motor do otáček jak motorka... kámoš s fiatem bravo odlehčil setrvák o 2kg a zajížděl v průměru o 0.5s hůře...jinaj kámoš odlehčil setrvák o 4kg na solidně upraveným VW 1.8 16V KR, na místě to jde do otáček jak motorka, ale zdá se, že to jede hůř


no nevim estli je na vysokootáčkovým motoru matroš na prd. Každopádně myslím že samotný odlehčení asi není moc k něčemu. A navíc seriovej setrvák odlehčoval PreludeZ a ten asi ví kde má kapr kouličky OK
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 8971 H+ body: 9 1996 Civic  
OsekSpider je teď offline  OsekSpider
4 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 14.4.2012 , 21:31   Citovat  

trochu oživím téma, našel jsem nějaké údaje o pružinkách a vačkách třeba to někomu pomůže


STOCK 1997-1999 ITR

INTAKE lift - 11.5 mm, duration 240 @1mm
EXHAUST lift - 10.5mm, duration 235 @1mm


STOCK CTR and 2000-2001 ITR

INTAKE lift - 11.5 mm, duration 243 @1mm
EXHAUST lift - 10.5mm, duration 235 @1mm


Buddy Club Spec 3 Plus

INTAKE lift - 11.2 mm, duration 250 @1mm
EXHAUST lift - 11.5mm, duration 245 @1mm


Now if we look at the link above, we can see that the valve springs on the intake and exhaust side are the same on a ITR. So now we take a look at the specs for the Buddy Club Spec 3+ cams and notice that the max intake and exhaust lifts don't exceed the max intake lift of a ITR at 11.5mm. So a valvespring upgrade is not required.

převzato z team-integra.net


Now lets do the same for a more agressive cam.


Toda Spec C's

INTAKE lift - 12.5 mm, duration 255 @1mm
EXHAUST lift - 12.5mm, duration 255 @1mm

We can already clearly see that the lift of the Toda C's at 12.5mm greatly exceeds the stock lift specs of the ITR's intake lift of 11.5mm so a aftermarket valvespring is required.

It's no coincidence that Toda makes valve springs that have a max lift of 12.5mm therefore saftly allowing you to run their cams without valve float.

Now you may think the solution is that you run the highest available max lift that you can find. The simple answer is no. You want to run the least amount of spring pressure that will still saftly get you to the max lift you require. If you do decide to run aggresive springs like 14.5mm of max lift when you only need 12.2mm of max lift, your going to experience accelerated valve retainer, valve seat, rocker and cam lobe wear, so this is your warning.

Also it's a safe bet to have about 0.5mm-0.6mm extra of max lift just in case you mis-shift or over rev your engine. So for example if your running cams that require 12mm max lift it doesn't hurt to run valve springs with a max lift of 12.5mm to be on the safe side.


A list of common valve spring specs for different manufactures. This is for B18C1, B18C5 & B16A Heads.

Acura USDM/JDM GSR INTAKE SIDE oNLY Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 50lbs
Max Lift: 11.5mm
Coil Bind: 11.7mm
Pressure @ 11.5mm/.453" lift: 150lbs

Acura USDM 98-01/JDM 96-01 ITR Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 50lbs
Max Lift: 11.5mm
Coil Bind: 11.7mm
Pressure @ 11.5mm/.453" lift: 150lbs

Toda Valve Springs
Variable or Linear: Variable
Seat Pressure: ???
Max Lift: 12.5mm
Coil Bind: 12.9mm
Pressure @ 12.5mm/.492" lift: 190lbs

Omni-Power Valve Spring - Old Specs
Seat pressure 55 lb’s
Coil bind 14 mm
Pressure @ 12.7mm/.500 lift 180 approx. +-1%
Max lift 13.2 mm

Omni-Power Valve Springs - New Specs
Seat pressure 65 lb’s
Coil bind 14.8 mm
Pressure @ 12.7mm/.500 lift 200 approx. +-1%
Max lift 14.5 mm

Supertech B-Series Valve Springs PN SPR-H1002D-KIT
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: ???
Max Lift: 12.5mm
Coil Bind 19.5mm
Pressure @ 12mm/.472" lift: 190lbs

Supertech B-Series Valve Springs PN SPR-H100DR-KIT
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: ???
Max Lift: 14mm
Coil Bind ???
Pressure @ 14mm/.551" lift: 266lbs

Jun Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 51lbs
Max Lift: 12mm
Coil Bind: 12.2mm
Pressure @ 12mm/.472" lift: 195lbs

Web Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 50lbs
Max Lift 12.5mm
Coil Bind: 12.7mm
Pressure @ 12.5mm/.492" lift: 198lbs

Portflow Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 70lbs
Max Lift 12.5mm
Coil Bind: 12.7mm
Pressure @ 12.5mm/.492" lift: 204lbs

Skunk 2 Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 72lbs
Max Lift: 12.7mm
Coil Bind: 18mm
Pressure @ 12.7mm/.500" lift: ???

Ferrea Valve Springs - Dual Spring Hi Pressure Setup PN S10027
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 100lbs
Max Lift: 13.5mm
Coil Bind: 20mm
Pressure @ 13.5mm/.531" lift: ???
***Requires Ferrea retainers and valve springs seat***

Ferrea Valve Springs - Single Spring Setup PN S10028
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 55lbs
Max Lift: 13.5mm
Coil Bind: 20mm
Pressure @ 13.5mm/.531" lift: ???
***Requires Ferrea retainers and valve springs seat***

Manley Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: ???
Max Lift: 13.5mm
Coil Bind: 19.4mm
Pressure @ 13.5mm/.531" lift: ???

Rocket Motorsports Gen 1 Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 95lbs
Max Lift: 13mm
Coil Bind: ???
Pressure @ 12mm/.472" lift: 265lbs

Rocket Motorsports Gen 2 Valve Springs
Variable or Linear: Linear
Seat Pressure: 55lbs
Max Lift: 14mm
Coil Bind: ???
Pressure @ 12mm/.472" lift: 180lbs
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3452 H+ body: 1 1992 Civic Vti  
kubajz123 je teď offline  kubajz123
2 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 4.1.2022 , 2:00   Citovat  

Nemá tu někdo laděnou b16a2 s itr vackami a b16a2 manifoldem+klapkou s dyno grafem?? Mám pro svojí b16 nachystanou itr hlavu včetně vaček a manifoldu ale na zahraničních fórech se dočítám že s itr manifoldem na b16 získám výkon pouze v horním konci otáček ale ztratím výkon i kroutak v nižším spektru otáček. Momentálně mám výkon 125kw v 8000 otáček viz graf. Upravy v době měření pouze svody srs toda+decat+catback srs. Co jsem našel dyno b16a2 s itr vackami+manifoldem tak nejvyšší výkon byl cca v 8500 otáčkách. Auto využívané jen na vrchy takže bych spíš uvítal kroutak aby se to lépe sbíralo do otáček než výkon v Horním konci otáček. Je tedy itr Manifold nutnost pro itr vacky na b16a2?


Screenshot_2022-01-02-17-13-46-894_com.adobe.reader.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
Screenshot_2022-01-02-17-13-46-894_com.adobe.reader.jpg, 380.23 kB

Honda civic Kolba (2).pdf
 Komentář:

stáhnout/zobrazit
 Soubor:  Honda civic Kolba (2).pdf
 Velikost:  99.87 kB
 Staženo:  74 krát

   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 610 H+ body: 1 1996 Civic EK4  
Becky je teď offline  Becky
4 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 4.1.2022 , 9:36   Citovat  

b16a2, písty P73, vačky a sání ITR


IMG_20190917_133827.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
IMG_20190917_133827.jpg, 415.11 kB
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4499 H+ body: 41 1999 Civic VTEC  
RASTA je teď offline  RASTA
4 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 4.1.2022 , 14:13   Citovat  

Becky napsal:
b16a2, písty P73, vačky a sání ITR


a na jaké ECU? pokud se ladilo
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4328 H+ body: 30 1990 CR-X  
kubajz123 je teď offline  kubajz123
2 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 4.1.2022 , 15:29   Citovat  

Becky napsal:
b16a2, písty P73, vačky a sání ITR

Výfuk je série? Nebo proč je tam "jen" 180 koni? Tenhle setup jsem viděl cca s 190 koní...a stejná otázka jak Rasta Velmi šťastný
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 610 H+ body: 1 1996 Civic EK4  
Fryda je teď offline  Fryda
Členství: Gold
0
PříspěvekZaslal: 5.1.2022 , 8:11   Citovat  

Ahoj, jen doplním co dával Becky je před laděním. Byl tam propad výkonu před sepnutím vtecu - ten se povedlo odladit. Když se to ladilo, tak tam byl hroznej vejfuk. Takovej povařenec co dům dal ....
Jinak krom co psal Becky tak odladěno na P28 s Hondatou.
Ohledně výkonu bylo by dobré změřit teďka s Invidii N1 Úsměv Každopádně motory co mají těch 190hp+ tak je to vyhnaný otáčkama. Já mam omezovač na 8700 a je vidět z grafu, že když bych pustil otáčky dál, tak by to šlo s výkonem furt nahoru. Sice sem dával origo dvojitý pružiny z ITR, ale i tak mam strach kvůli pár koní riskovat, že už to bude na motor moc. Přeci jen jsem to nestavěl jako závodní speciál, ale jako auto pro radost.
Na druhou stranu jedna věc je číslo, kolik se tam odladilo a druhá věc pocit jak to skutečně jede VTEC


20190917_185440.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
20190917_185440.jpg, 3.44 MB
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 69 H+ body: 0  
kubajz123 je teď offline  kubajz123
2 háčka
Členství: Žádné
0
PříspěvekZaslal: 5.1.2022 , 10:09   Citovat  

Fryda napsal:
Ahoj, jen doplním co dával Becky je před laděním. Byl tam propad výkonu před sepnutím vtecu - ten se povedlo odladit. Když se to ladilo, tak tam byl hroznej vejfuk. Takovej povařenec co dům dal ....
Jinak krom co psal Becky tak odladěno na P28 s Hondatou.
Ohledně výkonu bylo by dobré změřit teďka s Invidii N1 Úsměv Každopádně motory co mají těch 190hp+ tak je to vyhnaný otáčkama. Já mam omezovač na 8700 a je vidět z grafu, že když bych pustil otáčky dál, tak by to šlo s výkonem furt nahoru. Sice sem dával origo dvojitý pružiny z ITR, ale i tak mam strach kvůli pár koní riskovat, že už to bude na motor moc. Přeci jen jsem to nestavěl jako závodní speciál, ale jako auto pro radost.
Na druhou stranu jedna věc je číslo, kolik se tam odladilo a druhá věc pocit jak to skutečně jede VTEC

A pocitově se ti to zdá jak v nižších otáčkách oproti sériové b16? Jinak proč jste nedali písty s vyšší kompresi když písty z itr p73 maji v b16 stejný kompresní poměr jak písty pr3? Nebo jsi sehnal už blok osazený p73 pistama? Se stydím
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 610 H+ body: 1 1996 Civic EK4  
Fryda je teď offline  Fryda
Členství: Gold
0
PříspěvekZaslal: 5.1.2022 , 10:30   Citovat  

Pocitově o trochu lepší Úsměv ale zase když by jsi koukl na čísla tak to bude pravděpodobně nula od nuly HaHaaa
Jinak proč P73? Odpověď velice jednoduchá. Nestavěl jsem to abych měl na papíru co největší číslo, ale pro radost. Tyhle písty jsem sehnal za "děkuju" a když mi Becky dělal porovnání v nějaký tabulce, tak tyhle měly o chlup lepší kompresní poměr vůči sérii.
   Pomohl ti příspěvěk? Návrat  
    
Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 69 H+ body: 0  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Uprava motora B16A2
Fórum: Motor, ECU, spojka a převodovka
0
Pomohlo ti toto téma?   
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(102974 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0775s ][ Dotazy: 73 (0.0157s) ][ GZIP on - Debug on ]