Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[4]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Automatické převodovky - typy, technika
Fórum: Zajímavé odkazy
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 27.11.2019 , 10:27  Naposledy upravil stani-stani dne 27.5.2020 , 10:19, celkově upraveno 1 krát. Citovat  

Zakládám toto téma, pro lepší orientaci v automatických převodovkách.

Jsou to:

Klasická (HDM)
Robotizovaná (ASG), Sekvenční (SMG) - nejedná se o plnohodnotné automaty
Dvouspojková (DSG, DCT)
Bezestupňová - Variátor (CVT)
e-CVT (Toyota HSD, Ford HEV, Honda IMA /i-MMD/ e:HEV)

Jen bych doplnil: ačkoli názvy CVT a e-CVT jsou velmi podobné, jedná se o naprosto odlišné systémy.
Spousta výrobců používá pro označení AP výraz "..Tronic", což je ovšem ve skutečnosti označení pro různé AP: HDM, Variátor, DSG.


Jednoduché shrnutí, výhody a nevýhody, je v těchto článcích: 1, 2, 3, 4.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 218  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 27.5.2020 , 9:38   Citovat  

"Asijský mor" - CVT ("laciný" variátor), který od jisté doby začaly dávat, namísto potivých klasických AP, do aut téměř všechny asijské automobilky bez rozdílu, jak jsem se nyní dozvěděl, porušuje nyní ne některá z renomovaných značek, jako např. Toyota, Honda, apod, ale nýbrž Hyundai. Mr. Green

Do svých aut dává dvouspojkový automat DCT (podobně jako VW, Mercedes). Sice za příplatek cca 50t. Kč, ale přesto. Tak to valím bulvy
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 218  
JJazz je teď offline  JJazz
PříspěvekZaslal: 27.5.2020 , 15:28   Citovat  

stani-stani napsal:
"Asijský mor" - CVT ("laciný" variátor), který od jisté doby začaly dávat, namísto potivých klasických AP, do aut téměř všechny asijské automobilky bez rozdílu, jak jsem se nyní dozvěděl, porušuje nyní ne některá z renomovaných značek, jako např. Toyota, Honda, apod, ale nýbrž Hyundai. Mr. Green

Do svých aut dává dvouspojkový automat DCT (podobně jako VW, Mercedes). Sice za příplatek cca 50t. Kč, ale přesto. Tak to valím bulvy


Protože v tom Hyundai pracuji, tak ti to můžu potvrdit a dokonce se teď testuje elektronická spojka,- robotická převodovka, což už není až toková hitparáda. Jo a musím tě lehce opravit. Tady u nás ti může Hyundai připadat jako podřadná značka, ale světově tomu tak není, je to 4-tá, nebo 5-tá největší automobilka světa, která si v kvalitě nezadá s těmi cos jmenoval. Tož tak.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 12  
RIZ3K9 je teď offline  RIZ3K9
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 27.5.2020 , 16:39   Citovat  

JJazz napsal:
Protože v tom Hyundai pracuji, tak ti to můžu potvrdit a dokonce se teď testuje elektronická spojka,- robotická převodovka, což už není až toková hitparáda. Jo a musím tě lehce opravit. Tady u nás ti může Hyundai připadat jako podřadná značka, ale světově tomu tak není, je to 4-tá, nebo 5-tá největší automobilka světa, která si v kvalitě nezadá s těmi cos jmenoval. Tož tak.


Sorry za offtopic

Předesílám, že Hyundai nepovažuji za podřadnou značku. Co se týče výbav, technologií, infortaimentu se snaží dost a jsou na slušné úrovni o tom žádná, ale určitě bych nesrovnával třeba motory. Jak po stránce technické tak po stránce kvality/výdrže. V tom je třeba Honda o kilometry napřed, minimálně v spolehlivosti. Ty vytahaný řetězy, KO hydroštely při ani ne 100tkm nebo rozlámaný koníky na vačkách atd. to u Hondy /Toyoty nikdy neuvidíš. A když tomu připočtu dražší originál díly než má Honda (a to je co říct) a nebo i BMW ...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2634 2009 Accord Tourer  
stani-stani je teď offline  stani-stani
1 háčko
PříspěvekZaslal: 27.5.2020 , 17:37   Citovat  

JJazz: je to opravdu zajímavé. Že Toyota, Honda, ale i jiné japonské značky, tam cpou podřadné CVT, a Hyundai jde do DCT, i když za příplatek.

Já s Hyundai nemám vůbec žádné zkušenosti, ale znám posměšky na Hyundai (někdy lidově řečený Hnůjdaj) a Kia.
Nikdy jsem se o tyto dvě značky nezajímal, obzvláště poté, co jsem si předčetl na webu o různých závadách třeba po půl roce provozu (odlupující se interiér, závada u autorádií, loupání laciného laku na vodní bázi, po umytí wapkou, atd.) a tristního "řešení" (spíše neřešení) reklamací.

Ale robotická převodovka, to raději ne... zmatenej
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 218  
JJazz je teď offline  JJazz
PříspěvekZaslal: 27.5.2020 , 18:46   Citovat  

stani-stani napsal:
JJazz: je to opravdu zajímavé. Že Toyota, Honda, ale i jiné japonské značky, tam cpou podřadné CVT, a Hyundai jde do DCT, i když za příplatek.

Já s Hyundai nemám vůbec žádné zkušenosti, ale znám posměšky na Hyundai (někdy lidově řečený Hnůjdaj) a Kia.
Nikdy jsem se o tyto dvě značky nezajímal, obzvláště poté, co jsem si předčetl na webu o různých závadách třeba po půl roce provozu (odlupující se interiér, závada u autorádií, loupání laciného laku na vodní bázi, po umytí wapkou, atd.) a tristního "řešení" (spíše neřešení) reklamací.

Ale robotická převodovka, to raději ne... zmatenej


Jo, znám ty posměšky , na auto stránkách je pár frustrovaných blbečků, co té značce nemůžou přijít na jméno. Ale nechci tady odbíhat od tématu co jsi založil, tedy převodovky. Jen ještě dodám, že zejména první model i30, nebyl moc povedený. Motory má Honda lepší o tom žádná, ale je fakt, že se Hnojdéé stále zlepšuje a dotahuje konkurenci.Třeba takové CRDI nafťáky jsou velmi dobré a taky držáky. Ceny dílů neřeším, spotřebák z druhovýroby je na všechny běžné značky stejně drahý.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 12  
mad_zed je teď offline  mad_zed
3 háčka
PříspěvekZaslal: 27.5.2020 , 19:38   Citovat  

Ehm,ehm měl jsem možnost jezdit na služební cesty s i40 v rakovině,tzn.crdi a byl tam už čerstvý druhý motor,který měl najeto 30tis. V tom prvním vyběhla ojnice ve 120tis.Do té doby to ještě nebylo firemní,ale jednoho majitele.
Není divu, když na takové těžké monstrum dají 1.7obsah, které při 120km/h točí na 6 3tis.,což je víc než benzínová 2.4 Velmi šťastný .
Jinak podvozek a brzdy lepší než Superb,ale ta motorizace je katastrofa.
Sorry za offtopic .
Tento motor by potřeboval,tak 10stupnovy automat na tu kastlu Velmi šťastný .
Firma se ho zbavila ve 170tis.,ale i druhý motor je téměř před smrtí podle zvuku.

Honda má také své problémy se vším,si zkuste prohledat servisní bulletiny.Je fakt,že se s tím zase tak netají,jako koncern,ale problémy jsou a byli vždy.
Nikdo není neomylný.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1358 1989 Civic  
markos je teď offline  markos
4 háčka
PříspěvekZaslal: 28.5.2020 , 6:18   Citovat  

Nechápem ten odpor k variatoru. Jazdil som s cvt 1.5 t a išlo to slušne a výdrž ukáže čas.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2167 2006 Accord Tourer  
mad_zed je teď offline  mad_zed
3 háčka
PříspěvekZaslal: 28.5.2020 , 8:09   Citovat  

Dívej Honda dělala Hondamatic převodovky v civicu v roce snad 72-73 a na motorkách někdy v roce 1968.
Stejně tak variátory se dělali původně na motorky,takže ty zkušenosti s výrobou různých automatických převodovek jsou minimálně 50lete.
V té době ještě nějaké automobilky vůbec neexistovaly.
Ten Hyundai má rychlý rozběh výroby motorů,díky kopírování japonských motorů.Ty první sonáty měly kvalitní motor Mitsubishi,atd.,atd.
Vlastní zkušenosti s výrobou prostě tak dlouhé nemají,jako tradiční značky.
Do US aut se montují automaty v hojném počtu přes 60 let.I když některé byli jen 2rychlostni, některé dvouspojkove, některé průserove.Ty největší nápady právě vznikaly v USA v 60letech.
Od té doby se toho moc nezměnilo,jen se přidávají stupně,elektronika a marketingové zkratky.
Pomalu mám pěnu u pusy, když někdo mele o dvouspojce z VW,že to vypadá jak kdyby to vymýšleli.
Prostě našli na smetišti převodovku z nějakého starého 60'-70' buika a videli,že měl 2spojky Velmi šťastný
Prostě v dnešním autě nenajdete nic převratného,co už někdo nevymyslel.

Teď jsem si dal u kávy do googlu: buick dual path Transmission a jak to tak vidím,tak tam kromě víc stupňů a elektronickému řízení není co vymyslet Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1358 1989 Civic  
Jofrey je teď offline  Jofrey
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 29.5.2020 , 14:26   Citovat  

Klasické AT HDM převodovky se ještě rozdělují na převodovky s planetovými převody, kde jeden převod umožňuje použití i tří rychlostí podle uzamčení kol - velmi kompaktní rozměry skříně, nízká hmotnost, dnes běžně používané a poté na automaty s klasickými převody, kde má každá rychlost svojí několika lamelovou spojku s unašeči v koši k zařazení, nebo zapojení převodu. Nekompaktní a těžké obrovské krávy jako třeba v Legendech z devadesátek. Dnes už se nepoužívají, je to škoda, jsou téměř nesmrtelné a v případě opravy relativně snadno opravitelné výměnou potřebných sad spojek s unašeči.

Variátory jsou taky poháněné přes uzamykatelný hydrodynamický měnič. Mají buď lineární plynulý převod posuvem řetězu, nebo nastavené pevné převody na polohu řetězu mezi kuželovými koly hodně zjednodušeně napsáno. Jinak životnost variátorových převodovek je hodně omezená, extrémní opotřebení všech třecích segmemtů, kuželových kol, řetězů, teplotní zatížení. Variátory jsou vhodné pro zachování dlouhé životnosti na dlouhé cestování bez častého řazení.

Robotizovaná převodovka MMTi od Toyoty (Yaris, Corolla) byla třeba naprostý peklo s miliardou záručních problémů. Jednalo se o klasický manuál, který byl osazený voličem řazení, servomotory a elektrohydraulikou pro řazení rychlostí a ovládání klasické spojky, která se musela neustále adaptovat na opotřebení. Opotřebení bylo fakt extrémní. Jedna zbytečnost od Toyoty.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2297  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Automatické převodovky - typy, technika
Fórum: Zajímavé odkazy
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(98973 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0674s ][ Dotazy: 71 (0.0148s) ][ GZIP on - Debug on ]